Hrvatska znanstvena ksenofobija

Od   /  03. veljače 2011.  /  Komentari isključeni za Hrvatska znanstvena ksenofobija

Hrvatska znanost se vrlo žilavo opire uklopljenosti u svjetsku znanost i podvrgavanju njezinim kriterijima. Zašto domaći znanstvenici toliko zaziru od “babaroga iz inozemstva”, od otvaranja svoga znanstvenoga rada uvidu u svjetski relevantnim časopisima, ili od studenata iz inozemstva koji bi tu dolazili i radili s njima?

Znanost je po svojoj definiciji i prirodi međunarodna i globalna. Teorija relativnosti mora vrijediti jednako u SAD, Kini, Hrvatskoj i Zanzibaru. Isto, naravno, vrijedi za sve ostale postulate kojima, najbolje što smo zasad u stanju, opisujemo svijet i svemir u kojem živimo i pojave u njemu. Sve postavke znanosti, koliko god utemeljene, prihvaćene i podržane gomilama empirijskih dokaza su, naravno, i u konstantom preispitivanju i nadograđivanju, ali to je opet proces koji je imanentno međunarodan i kome opća prihvaćenost samo daje snagu i vjerodostojnost.

E sad, iako se načelno i pripadnici hrvatske znanstvene zajednice ne mogu ne složiti s tim osnovnim postulatima, hrvatska znanost se u svakodnevnim postupcima i praksama vrlo žilavo opire uklopljenosti u svjetsku znanost i podvrgavanju njezinim kriterijima.

Više u članku na H-Alter portalu.

Oznake: , ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.