Budućnost na burzi i kod staraca

Od   /  22. siječnja 2011.  /  Komentari isključeni za Budućnost na burzi i kod staraca

Europska generacija Y u banani

Imat će 50 godina, dva doktorata, znati tri strana jezika i živjeti u telefonskoj govornici. Najobrazovanija i najnezaposlenija generacija 20. i 21. stoljeća, Europljani u dvadesetim godinama, suočavaju se s perspektivom koja ima sva svojstva Maljevičevog Bijelog kvadrata na bijeloj plohi. Velika Britanija, Španjolska, Francuska, Italija pretvaraju se u beneficirane staračke domove i strogo čuvane sinekure starije ekipe sa stažom. Za ostale para nema

Tko god se šetao Europom unazad dvije godine, a da to nije bila Njemačka ili Skandinavija, i imao priliku razgovarati s lokalnom mlađarijom u dvadesetima, vjerojatno je zaključio da mu u Hrvatskoj i nije baš toliko lošije. Ekipa vani je masovno nezaposlena ili šljaka na pola radog vremena po potplaćenim poslovima, ili visi na burzi, ili snatri o tome kamo prebjeći i naći nešto što barem izdaleka odgovara njezinom školovanju i afinitetima. Priče po birtijama prati i živahna statistika. Evo, čitamo kako padaju rekordi diljem zapadne Europe – od dva i pol milijuna nezaposlenih milijun otpada na mlade u Velikoj Britaniji, svaki treći među njima zuji bez posla u Italiji, njih 40 posto u Španjolskoj, a 20 posto u Francuskoj.

Više u članku na Tportalu.

Oznake: , ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.