Riječki izum oduševio svijet

Od   /  24. listopada 2010.  /  Komentari isključeni za Riječki izum oduševio svijet

Robert Blažić, dobitnik srebrne medalje na Sajmu inovacija u Londonu

Blažić ističe kako je izradio sam vlastiti diferencijal trkaćeg automobila jednostavno zato što nije imao novca za kupnju novog

Izradio sam vlastiti diferencijal trkaćeg automobila jednostavno zato što nisam imao novca za kupnju novog, kaže student riječkog Tehničkog fakulteta Robert Blažić o svojoj inovaciji, nagrađenoj srebrnom medaljom na 10. jubilarnom Britanskom sajmu inovacija u Londonu. Blažić je svoj diferencijal odlučio razviti za trkaći bolid RRCX, na čijoj konstrukciji osam studenata Tehničkog fakulteta, okupljeni u Riteh Racing Team, radi već pune dvije godine u sklopu natjecanja Formula Student. Smješteni u omanjoj rupi u kutu studijskih radionica, u koju doslovno jedva da stane sam bolid, jedinom prostoru kojeg su dobili od fakulteta, riječki su studenti razvili jurilicu od 90 konjskih snaga koja za puke tri i pol sekunde dostiže stotinu kilometara na sat. Rezultat usporediv s najboljim trkaćim automobilima na svijetu, Blažić i njegov tim u sastavu Igor Felc, Ivan Maglica, Velibor Vučković, Hrvoje Novak, Goran Tomac, Danijela Turk i Andrea Arbula postigli su utrošivši na tisuće sati mukotrpnog i iscrpljujućeg rada za računalom i u radionici.

Više u članku Novog lista.

Oznake: , , , , ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.