Otvoreno pismo – poziv znanstvenika/ica na toleranciju, solidarnost i humanost

Od   /  16. rujna 2015.  /  Komentari isključeni za Otvoreno pismo – poziv znanstvenika/ica na toleranciju, solidarnost i humanost

Prenosimo otvoreno pismo Instituta za migracije i narodnosti.

Kao članice i članovi znanstvene zajednice pozivamo na nekoliko važnih stvari u današnjoj situaciji tzv. izbjegličke krize kojoj svjedočimo, a koju se nerijetko može shvatiti i kao krizu humanosti te temeljnih europskih vrijednosti poput prava na život, slobodu i zaštitu. Ovim otvorenim pismom pozivamo na: toleranciju, solidarnost i humanost spram izbjeglica umjesto predrasuda i ksenofobije; razumnost, odgovornost i objektivnost u medijskome i javnom sagledavanju te prikazivanju izbjegličke problematike; sustavno informiranje i senzibiliziranje javnosti te na službeno očitovanje nadležnih državnih tijela o aktualnoj situaciji; javnu i stručnu raspravu o ovoj temi; jačanje sustava pružanja izbjegličke zaštite; pružanje podrške i pomoći izbjeglicama.

Želja nam je da kao znanstvenici i znanstvenice iskažemo svoj stav solidarnosti prema izbjeglicama i pridonesemo stvaranju tolerantnije atmosfere dobrodošlice za one tražitelje zaštite koji će doći u našu zemlju (putem kvota za relokaciju i preseljenje ili izravnim dolaskom na državnu granicu) te da se uključimo u javnu raspravu o jačanju sustava podrške i integracije onih koji će priliku za bolji i siguran život pokušati ostvariti u Hrvatskoj.

Potpisivanju Otvorenog pisma pristupite putem sljedeće poveznice:

http://otvorenopismo.imin.hr/

Oznake: ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.