Vrednovanje volontiranja u sustavu visokog obrazovanja u EU: model s franskuskih sveučilišta

Od   /  01. veljače 2011.  /  Komentari isključeni za Vrednovanje volontiranja u sustavu visokog obrazovanja u EU: model s franskuskih sveučilišta

Ako se dokažu tri godine volontiranja, diplomu u rukama moguće je imati sa samo jednim položenim ispitom. Takav model ozakonjen je na francuskim sveučilištima, a što u vezi s priznavanjem volonterskog rada planiraju naša sveučilišta?

Sve više dokaza da se volontiranje isplatiti dolazi iz Francuske. Primjerice, kao blagajnica u udruzi ili trener sportskoga tima, volonteri mogu doći do diplome iz računovodstva, odnosno diplome profesionalnog sportskog trenera pozitivnom ocjenom iz jednog jedinog ispita. Volonter pritom tijekom studija ima ista prava kao i redoviti student.

Iako zvuči nevjerojatno, profesorica Bojana Ćulum s Filozofskog fakulteta u Rijeci tvrdi da takav način stjecanja diplome nije jednostavan kao što se čini.

“Od svih europskih zemalja, Francuska je otišla najdalje i ozakonila mogućnost da građani koji dokažu da imaju tri godine efektivnog volonterskog rada, kao i da su kroz njega stekli kompetencije na razini diplome za koju se prijavljuju, upišu samo jedan kolegij na studiju. Kada ga polože dobivaju diplomu”, objasnila je Ćulum za Vjesnik.

Više u članku portala Danas.hr

Oznake: , ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.