Profesori i studenti na ulicama će rušiti zakone

Od   /  25. siječnja 2011.  /  Komentari isključeni za Profesori i studenti na ulicama će rušiti zakone

Neki fakulteti u Hrvatskoj mogli bi se krajem veljače naći u blokadi ako uspije inicijativa koju je organiziralo 50-ak profesora i studenata zagrebačkog Filozofskog fakulteta nezadovoljnih predloženim zakonima o znanosti, visokom obrazovanju i sveučilištu

Naime, okupljeni u inicijativi Akademska solidarnost, oni su nedavno krenuli u prikupljanje potpisa svojih kolega na različitim fakultetima i sveučilištima kako bi angažirali što veći dio akademske zajednice u svojoj ofenzivi protiv, kako kažu, liberalne komercijalizacije te etatizacije sveučilišta koja se predloženim zakonima nastoji provesti.

Akciju je inicijalno potpisalo 55 profesora i docenata, međutim, organizatori tvrde da njihov broj iz dana u dan raste. Na štrajk pozivaju jer smatraju da su zakoni koje je predložilo Ministarstvo znanosti obrazovanja i športa toliko loši da su nepopravljivi, da će, ma kako dotjerani bili, dovesti do propasti hrvatske znanosti i visokog obrazovanja, što pak znači da ih treba odlučno i potpuno odbijati sve dok se ne izmijeni njihova osnovna intencija. Upozoravaju da je dio akademske zajednice pristao sudjelovati u doradi prijedloga, iako ih je ona u studenom prilično jedinstveno odbacila kao potpuno neprihvatljive.

Više u članku na Tportalu.

Oznake: , , , ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.