Kad knjige počnu hodati

Od   /  18. siječnja 2011.  /  Komentari isključeni za Kad knjige počnu hodati

Kronika studenskog otpora u Rimu u zimu 2010.: Aktualna borba studenata i profesora u Italiji dio je svjetske borbe protiv brutalnog podčinjavanja znanosti, prosvjete i kulture općenito zakonima tržišta, odnosno protiv njihove komercijalizacije.

Radi se o rušilačkom nasrtaju koji u ime tržišta razdire sve napredne tekovine u prosvjeti i kulturi stvorene od Prosvjetiteljstva do danas, s konačnim ciljem “privatizacije društva”, što bi nas vratilo u “najmračniji srednji vijek”, kakav možda nikada nije niti postojao. Već se godinama pod parolom restrikcija protura najgora neoliberalistička pljačka općeg društvenog rada i njegovih proizvoda, a odnedavno se ta pljačka pretvorila u rasturanje temelja samog društva, odnosno u rasturanje obrazovnog sistema (univerziteta i školstva općenito). Utoliko, kako po formi tako i po svojoj suštini, protesti koji su se odvijali u Velikoj Britaniji nisu bitno različiti od onih koji su se odigrali ove zime u Italiji. Protesti su imali isti povod. Međutim, dok se u Velikoj Britaniji radilo od direktnom smanjivanju budžeta za znanost i prosvjetu, u Italiji je to isto bilo zamaskirano i pojačano zakonskim dekretom koji namjerava “reformirati” školski i univerzitetski sustav.

Više u članku na H-Alter portalu.

Oznake: ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.