Napokon neoporezive stipendije

Od   /  01. prosinca 2010.  /  Komentari isključeni za Napokon neoporezive stipendije

Novi Pravilnik o porezu na dohodak uključio preporuke iz kampanje „Stop oporezivanju stipendija“

Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dohodak (N.N. 123/10 od 04.11.2010.) uvrštene su izmjene i dopune koje je Institut za razvoj obrazovanja (IRO), u suradnji s Hrvatsko-američkom zakladom za obrazovanje i izobrazbu (Zaklada), uputio premijerki Kosor i ministru Šukeru u travnju 2010. godine u okviru kampanje „Stop oporezivanju stipendija“.

IRO pozdravlja izmjene i dopune Pravilnika o porezu na dohodak u dijelu u kojemu su stipendije oslobođene od plaćanja poreza na dohodak za redovno studiranje u Hrvatskoj i inozemstvu.

Izmjene Pravilnika stupile su na snagu 12. studenoga 2010. Time je IRO uspješno okončao kampanju „Stop oporezivanju stipendija“ jer je novi Pravilnik o porezu na dohodak uvrstio sve predložene izmjene te na taj način omogućio isplaćivanje stipendija u visini stvarnih troškova studiranja bez poreznog opterećenja.

Izmjene i dopune Pravilnika iznimno su značajne za razvoj sustava stipendiranja u Hrvatskoj, jer su sada po prvi puta stvorene osnovne pretpostavke i poticajno okruženje za sve one koji žele ulagati u programe stipendiranja.

Više o informacija u priopćenju za javnost Instituta za razvoj obrazovanja.

Oznake: ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.