Nacrti Zakona o sveučilištu i Zakona o visokom obrazovanju ne spominju jednake mogućnosti i širu društvenu ulogu visokih učilišta
Institut za razvoj obrazovanja (IRO) izražava duboku zabrinutost zbog činjenice da nacrti Zakona o sveučilištu i Zakona o visokom obrazovanju nigdje ne spominju načela jednakih mogućnosti niti socijalne dimenzije visokog obrazovanja. Donošenjem ovakvih zakona, Hrvatska bi ignorirala praksu brojnih zemalja EU u kojima se u zakonima o visokom obrazovanju naglašava načelo osiguravanja jednakosti u pristupu i dovršavanju studija za ranjive skupine (poput osoba nižeg socio-ekonomskog statusa, osoba s invaliditetom, pripadnika nacionalnih manjina, i dr). Hrvatska bi također propustila priliku slijediti preporuke Bolonjskog procesa, u sklopu kojeg je upravo socijalna dimenzija izdvojena kao prva na popisu prioriteta do 2020. godine.
IRO smatra da je ovakav propust simptomatičan za nekvalitetan način izrade i raspravljanja zakona od strane predlagatelja, Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa (MZOŠ). Temeljite konzultacije prilikom izrade zakona su izostale, a javna rasprava o nacrtima zakona, koju je MZOŠ ograničio na samo 14 radnih dana, bila je neprihvatljivo kratka. IRO smatra da će se stavljanjem postojećih nacrta zakona u saborsku proceduru onemogućiti da Hrvatska dobije kvalitetan, demokratski i društveno osjetljiv zakonski okvir za visoko obrazovanje.
Više informacija u priopćenju za javnost Instituta za razvoj obrazovanja.
Oznake: Institut za razvoj obrazovanja, MZO, socijalna dimenzija, Zakon o sveučilištu, Zakon o visokom obrazovanju