Institut za razvoj obrazovanja uputio Vladi RH prijedlog izmjene poreznih propisa kako bi se ukinulo oporezivanje stipendija

Od   /  05. svibnja 2010.  /  Komentari isključeni za Institut za razvoj obrazovanja uputio Vladi RH prijedlog izmjene poreznih propisa kako bi se ukinulo oporezivanje stipendija

Institut za razvoj obrazovanja (IRO), u suradnji s Hrvatsko-američkom zakladom za obrazovanje i izobrazbu, koju je pokrenuo prošle godine, uputio je premijerki Kosor i ministru Šukeru prijedlog izmjena i dopuna Pravilnika o porezu na dohodak kojim se zahtijeva oslobađanje poreza na stipendije za financiranje redovnog školovanja i studiranja. U Hrvatskoj se trenutno stipendija, u dijelu u kojem prelazi neoporezive limite, tretira uglavnom kao drugi dohodak pa udio poreza na dohodak, prireza i posebnog poreza u neto stipendiji iznosi između 31% i 44%.

Prema novom prijedlogu IRO-a i Zaklade, koji je izrađen u suradnji s renomiranim poreznim stručnjacima, stipendije bi se mogle isplatiti u visini stvarnih troškova školovanja i studiranja bez poreznog opterećenja, pri čemu bi obuhvat tih troškova i način njihovog dokumentiranja bili detaljno propisani u svrhu učinkovite kontrole namjenskog trošenja neoporezivih stipendija. Pozivamo Vas da svojim potpisom poduprete ovu inicijativu IRO-a na www.iro.hr i Facebook stranici „Tražim stipendiju“.

Više na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja.

Oznake: , , ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.