Tjedan otvorenog pristupa 2021

Od   /  25. listopada 2021.  /  Nema komentara

Prenosimo poziv:

Dragi Svi!

Knjižnice Medicinskog i Filozofskog fakulteta te Centar za znanstvene
informacije Instituta Ruđer Bošković s veseljem vas pozivaju da zajedno
obilježimo ovogodišnji Tjedan otvorenog pristupa koji će se održati od
25. do 31. listopada 2021.

https://go.irb.hr/OAWeek2021

Tema tjedna je “Važno je kako otvaramo znanje: izgradnja strukturne
jednakosti”, a naglasak se stavlja na ravnopravnost svih stvaratelja i
primatelja znanstvenih informacija. Poruku želimo naglasiti i unutar
naše znanstvene zajednice pa smo zajedničkim snagama organizirali tri
Otvorena online caféa u kojima ćemo tematizirati neke od izazova u
ostvarivanju jednakosti u stvaranju i prenošenju znanja. Svaki Otvoreni
café otvorit ćemo zajedničkim gledanjem kratkog (zaista kratkog!) videa
kojim će biti predstavljena tema, a nastavit ćemo moderiranim razgovorom
za koji se nadamo da će biti odlična prilika za susret različitih
iskustava, pretpostavki i razmišljanja.

Program smo zamislili ovako:
——————————-
Utorak, 26.10. od 14-15 sati
Tema: Otvoreni pristup rezultatima znanstvenih istraživanja ili “Pazi
što želiš, moglo bi se i ostvariti.”

Srijeda 27.10. od 14-15 sati
Tema: Procjena kvalitete u znanosti – što “mjeriti”, kako i zašto?

Četvrtak 28.10. od 14-15 sati
Tema: Plati da bi objavila/o?
——————————–

Detaljnije o programu i kako prisustvovati pročitajte na web-stranicama
portala Otvorena znanost: https://go.irb.hr/OAWeek2021

 

Srdačno vaši,
Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu,
Knjižnica Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i
Centar za znanstvene informacije Instituta Ruđer Bošković (OpenAIRE NOAD)

uz podršku NI4OS-Europe projekta: National Initiatives for Open Science in Europe https://ni4os.eu

Oznake: , , , ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.