UNESCO je u suradnji s CEMCA-om (Commonwealth Educational Media Centre for Asia) objavio kurikulume za obrazovanje znanstvenika i knjižničara o otvorenom pristupu. Spomenuti kurikulumi se sastoje od 5 (za znanstvenike), odnosno 4 modula (za knjižničare) u kojima se obrađuju relevantne teme vezane uz znanstvenu komunikaciju, otvoreni pristup, načine ostvarivanja istoga, pitanja vezana uz autorskih prava, mogućnosti dijeljenja sadržaja u otvorenom pristupu te znanstvenicima uvijek zanimljivo vrednovanje rezultata znanstvenog rada, posebice u kontekstu otvorenog pristupa. Kurikulum namijenjen knjižničarima dodatno obrađuje i područja kao što su upravljanje sadržajima i pitanja vezana uz izgradnju i interoperabilnost informacijske infrastrukture namijenjene podršci otvorenom pristupu.
Kurikulumi se mogu preuzeti s mrežnih stranica UNESCO-a, a dostupni su pod Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 IGO (CC BY-SA 3.0 IGO) licencom, što znači da materijale možete slobodno koristiti i prerađivati pod uvjetom da novonastale materijale dalje dijelite pod istom licencom.
Više o objavljenim kurikulumima i poveznice na same cjelovite tekstove kurikuluma možete pronaći na Blogu Knjižnice IRB-a.
Kurikulum namijenjen znanstvenicima:
Modul 1: Znanstvena komunikacija (engl. Scholarly Communications)
Modul 2: Koncepti otvorenosti i otvorenog pristupa (engl. Concepts of Openness and Open Access)
Modul 3: Prava intelektualnog vlasništva (engl. Intellectual Property Rights)
Modul 4: Vrednovanje znanstvenog rada (engl. Research Evaluation Metrics)
Modul 5: Dijeljenje vlastitih publikacija u otvorenom pristupu (engl. Sharing your Work in Open Access)
Kurikulum namijenjen knjižničarima:
Modul 1: Uvod u otvoreni pristup (engl. Introduction to Open Access)
Modul 2: Infrastruktura otvorenog pristupa (engl. Open Access Infrastructure)
Modul 3: Upravljanje sadržajima (engl. Resource Optimization)
Modul 4: Interoperabilnosti i pretraživanje (engl. Interoperability and Retrieval)