Bolonju hitno treba poslati na ispit

Od   /  21. ožujka 2011.  /  Komentari isključeni za Bolonju hitno treba poslati na ispit

Hrvatska je nedvojbeno u dubokoj strukturnoj krizi; uz opću krizu morala, vidljivi su veliki problemi i u domeni gospodarskog razvoja i opće kompetitivnosti naše ekonomije na svjetskim tržištima. Osim jasne vizije što se hoće i u kojem smjeru treba ići razvoj – nužna komponenta je kvalitetna i obrazovana radna snaga koja te ciljeve može i realizirati. Konzultirajući gospodarstvenike uočava se porast nezadovoljstva s kvalitetom obrazovanja osoba koje se po prvi put javljaju za posao – izjavio je predsjednik riječkog HNS–a Miroslav Matešić. Dodaje da je nedvojben trend da mladi danas znaju mnogo manje nego neke prethodne generacije. To na prvi pogled začuđuje jer je reforma visokoškolskog obrazovanja trebala omogućiti upravo suprotno – više studenata kvalitetnijeg obrazovanja, upozorio je Matešić. No kada se konzultiraju recentni izvještaji – poglavito rezultati projekta »Uspješnost provedbe Bolonjskog procesa na Sveučilištu u Rijeci«, kojeg su prezentirali dr. Duško Pavletić, predsjednik Odbora za kvalitetu i prof. dr. Snježana Prijić-Samaržija, prorektorica za nastavu i studentska pitanja – postaje jasnije da nešto u sustavu »ne štima« te da će trebati uložiti dodatne napore kako bi se preokrenuli negativni trendovi, kazali su HNS-ovci. HNS smatra da je žurno napraviti sljedeće korekcije: potrebno je mijenjati strukturu studenata sukladno strategijama razvoja i potrebama realnog sektora, inzistirati na povećanju razine znanja, redefinirati Bolonju uz postrožavanje kriterija ispita prolaznosti uz prihvaćanje dobrih, a odbacivanje loših strana Bolonje.

Preuzeto iz Novog lista.

Oznake: ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.