Za čim plače zeko? Za znanjem

Od   /  12. prosinca 2010.  /  Komentari isključeni za Za čim plače zeko? Za znanjem

Nisko smo na tablici svjetske pismenosti, kaže istraživanje PISA. Google je upravo ponudio besplatno čitanje najboljih knjiga, ali…

To da je svaki peti hrvatski učenik polupismen, da četvrtina školaraca smatra čitanje gubljenjem vremena, da njih 26 posto nije sposobno čitati dulje od nekoliko minuta – ti su podaci, predočeni javnosti nakon velikog svjetskog istraživanja o kvaliteti obrazovanja, ovog tjedna poslužili kao povod za rekreativno zgražanje nad mladim ignorantima.

Ipak, tko je uistinu ostao šokiran otužnim rezultatima hrvatskih učenika, mora da je zabrinjavajuće naivan. Ili lud. Oni koji su u kakvom-takvom doticaju s populacijom srednjoškolaca – a upravo su oni bili predmetom istraživanja PISA 2009, koje je provedeno u 65 država – prije će pretpostaviti da su sudionici istraživanja bili velikodušni procjenama svoga znanja i kognitivnih kompetencija i da je plasman Hrvatske u zadnjoj trećini ljestvice (gdje činimo dobro društvo Bugarskoj, Rumunjskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Kolumbiji i, recimo, Kirgistanu) rezultat uljepšane slike stvarnog stanja.

Najrealnijim se podatkom čini onaj o tek 3,2 posto učenika sposobnih da kritički procijene tekst i donesu zaključke na temelju pročitanog. Pokušajmo to vizualizirati, zamislimo tisuću srednjoškolaca kako stoje u nekoj školskoj dvorani i upravo su pročitali, recimo, »Zeku i potočić«. Sad zamislimo da njih 968 uopće nije skužilo za čim zeko plače, a ako su i prokljuvili da je to zbog potočića, onda misle da je potočić odletio s lastama u dalek južni kraj. Jezivo, zar ne?

Više u članku Novog lista.

Oznake: , ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.