Hajka na profesore koji su radili reformske zakone

Od   /  26. studenoga 2010.  /  Komentari isključeni za Hajka na profesore koji su radili reformske zakone

Filozofski fakultet razmišlja o etičkoj odgovornosti za svog profesora Žarka Puhovskog jer je radio na zakonima za koji tvrde da se protive interesu sveučilišta

Filozofski fakultet u Zagrebu smatra da bi trebalo utvrditi odgovornost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta za stanje u hrvatskoj znanosti i visokom obrazovanju. Uvjereni su i da bi Vlada i Sabor interventnim sredstvima trebali spasiti znanost od propasti.

Reakcija jednog od najvećih fakulteta u državi potaknuta je nacrtima triju reformski paketa, koje je Ministarstvo dalo na javnu raspravu. Njih su na Filozofskom odbili »u cijelosti, trajno i s indignacijom«. Pritom su se okomili na profesore koji su sudjelovali u izradi nacrta zakona, među kojima je njihov kolega s Filozofskog, Žarko Puhovski.

Zaoštrena rasprava u akademskim krugovima o nacrtima zakona o znanosti, sveučilištu i visokom obrazovanju, dovela je do dosad neviđene javne osude profesora koji su sudjelovali u radu radne skupine za izradu zakona, prije svega profesora Žarka Puhovskog i Vlatka Cvrtilu, s Filozofskog, odnosno Fakulteta političkih znanosti. Na Filozofskom su osudili »oktroiranje predstavnika akademske zajednice u radnu skupiju koja je izradila prijedloge zakona protivne interesima sveučilšta« te smatraju da »ima mjesta za utvrđivanje etičke odgovonosti zbog netransprentnog rada radne skupine«.

»Najblaže rečeno, čini mi se nelogičnim da se nekoga, u ovome slučaju mene, smatra odgovornim na etičkoj razini za pripremu prijedloga zakona jer time nije došlo ni do kakvoga čina. Da je i došlo do čina koji bi bio toliko pogrešan, a ne vidim da je to dokazano, ponovo bi me čudila ista razina moralnog idiotizma kojom se sramoti logika moralnog odlučivanja«, komentira optužbe s vlastitog fakulteta Žarko Puhovski.

Više u članku Vjesnika.

Oznake: , , , ,


RSS  |  Facebook

„Tematska mreža za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ (TEMCO) projekt je koji je pridonio rješavanju problema nekoordiniranog djelovanja organizacija civilnoga društva u oblikovanju javnih politika za rješavanje društvenih nejednakosti u cjeloživotnom obrazovanju u Hrvatskoj. Svrha projekta bila je jačanje kapaciteta udruga (koje se specifično bave obrazovanjem, razvojem djece ili javnim politikama) za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupnog cjeloživotnog obrazovanja.

Glavni cilj projekta bio je oformiti mrežu udruga, istraživača i drugih dionika za strukturirano i zajedničko bavljenje analizom obrazovnih nejednakosti u cjeloživotnoj perspektivi, predlaganjem rješenja u području javnih politika i zagovaranjem putem dijaloga s javnom upravom.

PROJEKTNI KONZORCIJ:

Institut za razvoj obrazovanja // Forum za slobodu odgoja // Udruga roditelja Korak po korak // Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu // Akademija za politički razvoj // Nansen dijalog centar // Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas” // Udruga gradova u Republici Hrvatskoj // Pučko otvoreno učilište Zagreb // Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Više informacija o projektu dostupno je na mrežnim stranicama Instituta za razvoj obrazovanja i mreže Cjeloživotno učenje za sve.

UNIMARS: marljivi i aktivni riječki studenti projekt je koji se odvijao od 1.listopada 2019. do 1.travnja 2020. nastao je kao svojevrsna nadogradnja projekta UNIKAPS: Kompetencije akademskog pisanja za studente kojeg je PGŽ sufinancirala u trajanju od listopada 2018. do travnja 2019. U novom projektu „UNIMARS – marljivi i aktivni riječki studenti“ temeljna projektna aktivnost bile su tematske radionice namijenjene studentima svih sastavnica Sveučilišta u Rijeci putem kojih se na interaktivan način, koristeći metode suradničkog učenja, studente educiralo o ključnim temama čije je razumijevanje i poznavanje ključno za ostvarivanje uspjeha na studiju. Radionice su uključivale sljedeće teme: kritički pristup studiranju, akademski jezik i stil pisanja, pisanje seminarskih radova, akademska čestitost, prezentacijske vještine. Ovaj projekt doprinio je boljem povezivanju i umrežavanju studenata te omogućio studentima u Sveučilišta u Rijeci priliku za stjecanje kompetencija za suradničko učenje, kritičko mišljenje i poštivanje načela akademske čestitosti. Studenti su također potaknuti da preuzmu aktivnu ulogu i odgovornost za svoje učenje, da tragaju za znanjima i novim izvorima informacija te su osnaženi za poštivanje načela akademske čestitosti.